Jyväskylän HuoltoSilta Oy vaihtoi ongelmallisen pilvipalvelunsa kotimaiseen EASY Pilveen.
”Todella vaivaton käyttöönotto. EASY Pilvi oli todella ratkaisu tarpeisiimme. Näillä kokemuksilla uskallan suositella muillekin.”
Tuomo Trög
Jyväskylän HuoltoSilta Oy
puh. 020 741 4161
www.huoltosilta.fi
Lähtötilanne
Jyväskylän HuoltoSilta on kiinteistöalan yritys, joka tarjoaa asuinkiinteistöille hoito-, huolto-, siivous-, viher- ja remonttipalveluita jo 30 vuoden kokemuksella. Toimitusjohtaja Tuomo Trög päätti kokeilla kotimaista EASY Tiedostopalvelin -ratkaisua, koska HuoltoSillan aiemmin käyttämässä pilvipalvelussa oli isoja ongelmia.
Palvelu ei esimerkiksi päivittänyt huoltotoimen tietoja reaaliajassa henkilöstön käyttöön; jos yksi tiedosto oli auki useammalla henkilöllä, ei siitä tullut mitään ilmoitusta. Tästä johtuen saman asiakkaan kohdalle saattoi kertyä päällekkäisiä varauksia, eivätkä asiakaspalvelun kirjaamat tiedot päivittyneet järjestelmään. Viive päivityksissä oli niin suuri, ettei työaika riittänyt odottamaan niiden toteutumista. Myös normaali päivittäinen käyttö, kuten tiedostojen kopiointi ja jakaminen oli monimutkaista ja aikaa vievää.
Prosessi
Trög näki verkossa EASY Pilven mainoksen, otti yhteyttä tuttuun toimittajaan Midare Oy:n ja kysyi heiltä suomalaisesta pilvipalvelusta. Midare selvitti asiaa ja projekti lähti liikkeelle. Taustalla oli myös syksyllä 2015 kaatuneen turvasatamalain myötä tullut tietosuojavaltuutetun kehoitus olla käyttämättä yhdysvaltalaisia pilvipalveluita.
Toimitusjohtajaa kiinnosti vertailla aiemmin käytössä olleen pilven toimimattomuutta kotimaiseen vaihtoehtoon. HuoltoSilta tarvitsi palvelulle jatkuvuutta ja ennen kaikkea varmuutta. Päivityksissä ei saanut olla viivettä ja niiden piti tapahtua reaaliajassa. Vertailun jälkeen EASY Tiedostopalvelin otettiin testikäyttöön, mikä tapahtui Midaren kautta erittäin nopeasti.
Ratkaisu ja hyödyt
Koeajalla palvelu korjasi juuri ne puutteet mitä aiemmassa oli ollut ja HuoltoSillassa tehtiin päätös siirtyä uuteen pilvipalveluun. Hankintapäätöksen jälkeen aikataulut pitivät hyvin ja kysymyksiin vastattiin nopeasti. Myös yhteistyö koulutuksineen ja asennuksineen sujui mutkattomasti. Muutaman kuukauden käytön jälkeen Trög kertoo heidän olleen erittäin tyytyväisiä EASY Tiedostopalvelimeen. Käytettävyys ja tiedostojen kopioiminen, poimiminen sekä päivittäminen ovat toimineet joustavasti, eikä viiveitä ole ollut.
Palvelu on tuonut konkreettista hyötyä ennen kaikkea työajan ja hermojen säästämiseen: ”Jo ylimääräinen sekunninkin odotusaika nostaa stressitasoja, saati jos tämä on minuutteja.”
Jälleenmyyjä / toimittajakumppani: Midare Oy
"Yhteistyö sujui erittäin hyvin"
Tuomo Trög
Midare Oy on itsenäinen ja riippumaton matkaviestinnän ja tietotekniikan erikoisliike.
Toiminnan kulmakiviä ovat asiakaslähtöinen palveluasenne, jatkuvasti kehittyvä ammattitaito, oma myymälä varastoineen sekä oma huolto- ja tukitiimi.